אתרים שומרי שבת – כיצד גוגל מתייחס לזה?

מערכת שורש  ל תשרי, תשפא  10/18/2020

מה עושים עם אתר שומר שבת? האם מומלץ לסגור את השרת בו מאוחסן האתר?
.......................

אתרים שומרי שבת – כיצד גוגל מתייחס לזה?

כיום, כמעט לכל עסק וחברה, יש אתר פעיל ברשת האינטרנט. בדרך כלל, מרבית האתרים פעילים 24/7. מה שכן,יש בעלי אתרים שמעוניינים שהאתר שלהם לא יהיה פעיל בסופשבוע (כלומר מכניסת השבת ועד צאת השבת). ניתן לעשות זאת באמצעות שינוי של הגדרות ושימוש בכל מיני פתרונות טכנולוגיים שנועדו בדיוק על מנת לענות על הדרישה בהצלחה.

הלכה יהודית ואתרי אינטרנט

אם בעל האתר הוא אדם דתי, הוא צריך להתמודד עם כל מיני בעיות הלכתיות הנוגעות לפעילות האתר בשבת. לדוגמה,במידה והאתר שלו פעיל ביום שבת, הדבר גורם לגולשים הנמצאים באתר, לחלל את השבת ואילו אם האתר הוא חנות,הגולשים עשויים לבצע רכישות בשבת וכך בעצם מופרת אחת ההלכות לפיה אין לבצע רכישות בשבת (כלומר יש איסור על כך).

כאשר רוצים לטפל בהגדרות האתר ואי פעילותו בשבת, יש קודם כל לבחון את סוג האתר - האם מדובר על שמספק אינפורמציה,האם מדובר על אתר שאפשר להזמין ממנו שירותים ומוצרים והאספקה היא בשבת או האם מדובר על אתר שמספק את המוצריםוהשירותים רק בצאת השבת.

למנוע את כניסת הגולשים לאתר בשבת

כפי שהוזכר, יש פתרונות טכנולוגיים מצוינים, שכל בעל אתר שהינו דתי וחרדי יכול ליישם באתר שלו. אז מה אפשר לעשותואיך ניתן לבצע?

שימוש בהפניית JavaScript - פופולארי בקרב אתרים שומרי שבת. פתרון נוח, שאפשר ליישם בכל אתר.

דף 404 - יש לייצר דף כזה, שיהיה מותאם לאתר.

הפניה לדפי האתר - אפשר לבצע הפנייה של כל דפי האתר לדף הבית ובו לשים מודעה שאומרת שהאתרהוא שומר שבת.

מודעה לאתר שתומך במובייל - גם כאשר הגולשים ינסו לגלוש לאתר דרך המובייל, תוצג מודעה המודיעהשהאתר שומר שבת ואינו פעיל והוא ישוב לפעילות בצאת השבת.

יצירת דף מותאם אישית - יצירת דף עם כותרת גדולה "תיכף נשוב".

האם יש חסרונות בסגירת אתר בשבת?

בהחלט. מדובר על חסרונות שיכולים לפגוע בדירוג האתר וכמו כן יכולים במקרים קיצוניים, להביא להסרתו מהתוצאות המופיעות במנוע החיפוש.שימוש בדף 404, יכול לגרום לכך שמנוע החיפוש יחשוב שהדף לא קיים בכלל ועל כן הוא גם עשוי להעלם. כנ"ל גם לגבי ביצוע הפניות של דפי האתרלדף הבית, מה שגם עשוי לגרום לאי סריקתם של הדפים.

איך אפשר לפתור את החסרונות ובכל זאת להפוך את האתר ללא פעיל בשבת?

לשם כך, מומלץ לפנות לחברת בניית אתרים, שיש לה ניסיון בכל הקשור להטמעה של פתרונות באתרים שומרי שבת. כך הדבר יעשהבצורה מקצועית, נכונה ומבלי לפגוע בדירוגי האתר.

האם מומלץ לסגור את השרת בו מאוחסן האתר?

לא מומלץ בכלל. אל תעשו זאת מכיוון שהדבר יגרום לתקלות עוד יותר משמעותיות.הגולשים יחשבו שקרה משהו והאתר נסגר לצמיתות. אגב, מבחינת הרבנים, הדעות חלוקות בנושא של סגירת האתר בשבת. יש כאלההמתירים להשאיר את האתר פתוח וזאת על מנת למזער נזקים לבעל האתר ולאתר עצמו.